Thursday, July 1, 2010

TQ (:

Just received a msg from a dearest friend.

I want you to know, you're one of the person that I trust in the whole damn world.
There maybe a lot of lovely friends around me, but ones I trust are just a few.
I hope that when I am overseas, you can come visit me;
when I am practising as a doctor, you can come be my patient;
when my wedding, you can be my bride's maid;
when my first child born time, you can be her godmother.
I hope that I can do that for you too :)
Cheers!

It's not a forward msg; it's a msg from a friend that I appreciate the most at which her sincerity can really make me cry.

我不要做你孩子的godmother。
跟你讲过几十次,我要做godsister :)

刚刚看完九把刀 的《等一个人·咖啡》。
故事主角问她老爸:如果你女儿要变成一种饮料,你希望是哪一种?

‘三洋维士比’
注:三洋维士比!真正福气啦!营养补给、滋养强身!给你更好的体力!-台湾三洋药品公司的广告标题。

问她老哥,老哥选

‘水蜜桃汁’
因为她老哥说她像电视广告里充满爱情甜蜜滋味的‘水蜜桃汁’。

问她老妈,老妈也说:‘三洋维士比’
‘为什么?’
‘你爸想要我就给他生啊。’

我也学着,问我老爸:如果你女儿要变成一种饮料,你希望是哪一种?

coca-cola
因为他希望我的身材能像coca-cola罐酱 ,有凹有凸,不要像tayar圈圈酱 -_____-!

问老妈,老妈讲:
‘中国茶’
‘为什么?’
‘有甘有苦呐,吃的苦中苦才能为人上人呐。’
还是老妈比较理智。

问我:如果你要变成一种饮料,我希望是哪一种?

朋友,你就变成一杯 白开水丷。温温的那种。
每天早上起来,一杯250ml温水喝下去,
暖暖的感觉在胃里散开来,一个心情愉快的好开始。
就像你每次 小小的贴心,都会温暖我心 那样。

谢谢你。
有你,真好。

No comments:

Post a Comment